Algoritmes i xarxes socials

Il·lustració amb el text "Algoritmes, el cervell de les xarxes socials"

14 de setembre de 2018

Algoritmes i xarxes socials

Fa 14 anys va néixer Facebook, la xarxa social que més usuaris té al món. Dos anys més tard va sorgir Twitter, una plataforma de comunicació bidireccional i dos anys més tard Instagram, que es defineix com una xarxa social i aplicació per pujar fotos i vídeos.

Actualment, aquestes tres xarxes socials juntes tenen més de 3,000 milions d'usuaris actius en un mes.




Quan apareixen els algoritmes?

En aquestes xarxes socials es produeixen milions de noves publicacions per dia on trobem informacions d'allò més diverses i que, per aquest motiu, exigeixen que cada xarxa creu mitjans per segmentar i prioritzar els continguts més rellevants per a cada usuari.

La solució trobada per elles va ser la mateixa: crear un feed de notícies a partir d'algoritmes basats en els interessos i interaccions dels usuaris.


 

“Els algoritmes de cada una d'aquestes xarxes són diferents
i tenen objectius diferents.
” 

 

Segons la RAE, un algoritme és un "conjunt ordenat i finit d'operacions sistemàtiques que permet fer un càlcul i trobar la solució d'un problema." Els algoritmes operen com a pont entre les accions i els resultats de les màquines i es tradueixen a un codi de programació perquè els equips ho interpretin.




Els algoritmes que aprenen

Aquests algoritmes no són per a res convencionals, com el de la suma, multiplicació ... Si no que són procediments que "aprenen" a resoldre tasques de manera més eficient a mesura que processen més dades dels clients. Són algoritmes basats en dades i funcionen com una "caixa negra".


És a dir, aquests algoritmes recullen la informació de l'usuari, les publicacions que li agraden, els vídeos que visualitza, que llocs visita, etc. i l'emmagatzemen per així mostrar i ordenar les publicacions, col·locar insercions publicitàries que millor s'ajustin als seus perfils i suggerir, a més, amistats. Així doncs, les xarxes socials generen grans guanys introduint publicacions pagades per empreses en la cronologia de l'usuari.

 

Segons els experts, “un algoritme ja coneix bé
a l'usuari després de 300 m'agrada
”. 


 

Com aconseguir que els algoritmes t'estimin una mica més

I per finalitzar el post, us deixem alguns consells que us ajudaran a controlar i beneficiar-vos dels algoritmes de les xarxes socials. ¿Llestos?

- Crea contingut amb el propòsit d'impulsar la conversa entre els usuaris.
- Evita incloure enllaços que obliguin a l'usuari a sortir de la plataforma.
- Utilitza vídeos en directe, ja que generarà un compromís sis vegades més gran que qualsevol altre contingut.
- No facis servir la xarxa social com a mitjà per compartir tot el contingut que passa per les teves mans, es selectiu i genera contingut que sigui interessant a l'audiència.



A Utilitza It creiem que els algoritmes poden arribar a ser beneficiosos tant per a empreses com per a usuaris. T'ajudem a gestionar els teus xarxes socials? Parlem.