App de pagament o gratuïta?

Il·lustració amb el text "¿App de pago o gratuita?"

10 d'agost de 2018

App de pagament o gratuïta?

A vegades se'ns ocorreix una idea genial per a una aplicació, la definim, busquem un desenvolupador i després de molts tests i proves ... Ja tenim la nostra app creada. I arriba el moment de pujar-la als market place i que comenci a generar beneficis, però ... Hauria de ser una app de pagament o gratuïta?

 

"Avui en dia existeixen diversos mètodes per
obtenir beneficis i monetitzar
una app. "

 

 

Generar beneficis

Si recordem uns anys enrere, el més normal a l'hora d'utilitzar qualsevol programari era pagar per ell. Vols tenir aquest antivirus? Paga per tenir-lo un any. No obstant això, amb el pas del temps, les coses han anat canviant.

Podríem dir que la competència entre productes ha fet que la forma en què aquests s'ofereixen als usuaris vagi canviant: hem passat de pagar pel producte abans d'utilitzar-lo, a oferir una prova gratuïta limitada. D'aquesta manera l'usuari podia provar durant "X" dies un producte abans de comprar-lo.

Després vam arribar al, "utilitza el producte gratuïtament i paga. si vols. per algunes coses extra." Que es coneix com a model Freemium.

 

"Se solen produir més beneficis amb una
app Freemium
que amb una de pagament. "

 

Així doncs, encara que existeixen diversos mètodes per obtenir beneficis i monetitzar una app, nosaltres us expliquem 3 models de monetització d'una app bàsics.




Descàrrega gratuïta

El principal avantatge de la descàrrega gratuïta està clara, i és que s'obtenen moltíssimes més descàrregues al poder obtenir l'aplicació sense cap cost. D'aquesta manera, usuaris que possiblement no haguessin descarregat la nostra aplicació si fos de pagament, poden provar-la sense cap compromís i en el cas que els agradi, poden pagar per alguna característica extra (com s'ofereix en les descàrregues Freemium).

Una altra opció de monetitzar amb una app de descàrrega gratuïta és incloent publicitat de tercers en punts estratègics de les pantalles de l'app, aquest model de negoci és conegut com "In-App-Advertising".








Descàrrega Freemium

Una descàrrega Freemium consisteix a aconseguir monetitzar l'app a través de "pagaments interns". És a dir, l'usuari pot descarregar-se l'app de forma gratuïta, però per obtenir funcionalitats extra, eliminar publicitat de tercers, aconseguir més emmagatzematge, etc. haurà de realitzar un pagament.

El model Freemium, actualment, és un dels més rendibles a l'hora de monetitzar una aplicació. A més que es pot adaptar segons quines necessitats cobreix o quines qualitats té l'app, ja que ofereix diverses estratègies: basat en funcionalitats, en experiència d'usuari, en ús, en una prova gratuïta o combinació.





Descàrrega de pagament

La descàrrega de pagament es pot considerar el model de tota la vida. Quan l'usuari veu la nostra aplicació a les botigues, té l'opció de descarregar-la a un preu determinat. Normalment l'usuari no haurà de tornar a pagar més per utilitzar l'aplicació, únicament hi haurà un sol pagament, la descàrrega inicial.

Oferir una aplicació amb la descàrrega de pagament té un gran avantatge, i és que s'obté una major mitjana d'ingressos per usuari, ja que tots els usuaris paguen. Com a punt negatiu, molts usuaris al no poder provar l'aplicació abans de pagar, opten per descarregar una aplicació gratuïta o un Freemium.







Encara no ho tens clar?

En USEIT som experts en disseny i desenvolupament d'apps, però a més et podem oferir el millor assessorament de monetització i posicionament perquè la teva app obtingui beneficis. Parlem?