ASO, el SEO de les Apps

Il·lustració d'un mòbil amb una fletxa apuntant cap amunt, i el text escrit de: ASO, El SEO de las Apps

7 de maig de 2018

ASO, el SEO de les Apps

Fa unes setmanes parlàvem sobre el SEO, i l'importància que aquest te per ajudar a posicionar la teva pàgina web respecte a les altres. Avui coneixerem el ASO, el SEO de les mobile apps.

 

Pero... ¿Que és ASO?

ASO son les sigles de App Store Optimization, i consisteix en optimitzar una App amb el fi d'aconseguir aparèixer en els primers resultats de les botigues d'aplicacions.

 

Les botigues de Apps més conegudes son App Store (de Apple) i Google Play (per Android). Però també existeixen altres marketplace com per exemple Amazon AppStore o Windows Phone Store.

 

 

"Més del 63% de les Apps instal·lades

provenen de recerques en

els marketplace." segons la revista Forrester.

 

 

Però... Com aconsegueixo que la meva App sigui més visible i tingui més descàrregues?

La resposta és senzilla... només tens que treballar el ASO de la teva App.

 

Factors que afecten el ASO

En el SEO existeixen uns factors que hem de treballar per que aquest sigui millor, doncs en ASO també existeixen factors que tindrem que treballar per arribar al cim en les App. Aquests factors son els següents:


On-metada (elements que podem modificar en la fitxa de l'aplicació) i Off-metada (elements externs que no estan sota el control del desenvolupador).

 

ON-METADATA

1. App name o títol: el nom de la App ha de contenir la paraula o paraules clau principals per les que volem ser trobats, i si a més a més és llamatiu, millor que millor!

2. Descripció: En Google Play, la descripció d'una App ha d'incluir keywords, i en el cas d'Apple, ha de ser utilitzada per cautivar als possibles usuaris. 

3. Keywords (paraules clau): En la App Store disposem d'un camp especific per a ells, en canvio a Google Play tenim que recòrrer a la descripció de la App.

4. Categoria: escull la categoria que més tengui a veure amb la teva App, per a que els usuaris puguin trobar-la i relacionar-la més ràpidament. 

5. Nom del developer: Encara que no sigui quelcom molt visual a simple vista, el nom del desenvolupador és algo molt important a l'hora de posicioanr la App. Un desenvolupador amb més antiguitat tindra més força per pujar en el ranking, i si a més a més, el nom té algun keywoard, ja seria genial!

6. Icona: Malgrat que l'icona no afecta directament al ASO, si que una icona atractiva pot ajudar a convèncer als usuaris per a que descarreguin la App. 

7. Screenshots: Igual que amb l'icona, no afecta al ASO, però es recomendable crear imatges atractives i afegir un video per aconseguir que tot el món pugui veure el funcionament de la App abans de descarregar-la. 

 

OFF-METADATA

1. Instal·lacions: Quantes més instal·laciones i més ràpid ho aconseguim, millor posicionada estarà l'aplicació.

2. Desinstal·laciones: Com a conseqüència, quant més alt sigui el ràtio de desinstal·lació, indicarà que el producte no és tot lo bo que hauria de ser, i la posició caura. 

3. Valoracions i ressenyes: Estrelles, likes i valoracions positives, quantes més en tingui la teva App en el marketplace, millor serà la posició en el rànquing de recerca. Ah! I per molt negativa que sigui la ressenya, s'ha de respondre sempre, així l'usuari veurà que de veritat t'importa la teva App, i potser li doni una altra oportunitat i decideixi canviar la seva valoració negativa, per una de positiva. 

 

 

Eines i Apps que t'ajudaran

I per acabar el post, et deixem algunes eines gratuïtes que t'ajudaran a millorar el ASO de la teva App, que pots descarregar des de l'App Store i Play Store: 


AppCodes: t'ajudará amb la recerca de paraules clau per la teva App i pots veure les que utilitza la teva competència. 
 

The Tool: et permet monitoritzar rànquings de keywords, Top Chart Rankings, Conversió Rate (CR o CVR), valoracions d'usuaris, entre altres accions.

SensorTower: que t'indica el nivell d'optimització de l'App dins de les botigues d'aplicacions. 
 

AppKeywords.io: ens permet seleccionar una keywoard, i veure qui de la nostra competència l'esta utilitzant. 

 

 

Posa en martxa aquests consells i eines, i aviat començaràs a veure els resultats. 

I si necessites ajuda per a posicionar la teva App, no dubtis en posar-te en contacte amb nosaltres :)