Beacons i el futur dels museus

Montatge d'un mòbil, beacon i una obra d'art.

5 de novembre de 2018

Beacons i el futur dels museus

Fa unes setmanes us vam introduir els Beacons i els seus beneficis en marketing, avui us portem una nova publicació sobre com els Beacons han revolucionat el sector dels museus, oferint una nova forma d'interactuar amb els visitants i l'espai.

 

 

Adéu a les visites avorrides

Per a algunes persones, visitar un museu és un veritable plaer, però pel contrari, per a altres és simplement el més avorrit del món. En algunes ocasions, no saber informació sobre un quadre, objecte o escultura que ens resulta interessant visualment, pot ser un dels motius pel que les visites als museus se'ns fan taaaaan avorrides. Encara que hem de dir que hi ha guies professionals en els museus, però de vegades aquestes visites poden resultar costoses, només són per a grups o tenen una franja horària limitada.

 

Una nova forma d'interactuar

Però, t'imagines que gràcies al mòbil del visitant aquest pugui fer visites perosnalitzades, interactives i proactives a temps real? I a més el museu pugui conèixer el seu comportament dins de l'espai, les seves preferències i interactuar amb els visitants de forma instantània? 

 

“Els beacons permeten a l'usuari fer visites
personalitzades segons les seves necessitats.”

 

Amb aquesta solució amb beacons, el visitant pot escollir el tipus de visita que més s'adapti a les seves necessitats: visita ràpida, amb família, per col·leccions, temàtiques... A més, aquestes visites poden ser creades i modificades a temps real pel museu, així com modificar l'itinerari i tots els seus continguts des d'un simple gestor web.

 

 

L'usuari també podrà consultar tota la informació amb el màxim detall: des de vídeos interactius, audioguies, galeria d'imatges, descripcions, descarregables... Ja sigui a través d'una cerca, visita o mitjançant sensors de proximitat beacons i mostrar-los aquesta informació quan s'acostin a l'obra.

 

 

Innovació en les visites guiades i experiències úniques

Gràcies a la tecnologia beacon i dels mòbils, els guies podran utilitzar el seu dispositiu per mostrar als usuaris d'una visita guiada informació complementària. D'aquesta manera el guia pot controlar què veuen els usuaris i durant quant de temps.

A més, gràcies als anomenats wearables (accessoris intel·ligents), podem crear visites i experiències úniques com una polsera o un anell que es lliura a la entrada i permet interactuar amb els continguts durant la visita.

 

 

Coneix als visitants

Però els beacons no són només un benefici per als visitants, també ho són per als propis museus. L'administrador o encarregat del museu, a través d'un gestor web, podrà conèixer informació molt rellevant dels visitants, com per exemple: les visites o rutes més utilitzades, les zones més o menys visitades, en quines obres es queden més temps els visitants...

Mitjançant el gestor també es poden crear notificacions push a temps real o automatitzades en entrar en una zona o espai determinat, o missatges indicant que hi ha nous continguts o esdeveniments per poder aconseguir una major afluència de visitants.

 

 

I tu què opines? Creus que aquest pot ser el futur dels museus? Si t'interessa la tecnologia beacon per al teu projecte o negoci, contacta'ns, podem ajudar-te.