Beacons i els seus beneficis en màrqueting

Funcionament d'un beacon i text "Beacons i els seus beneficis"

26 d'octubre de 2018

Beacons i els seus beneficis en màrqueting

Saps que són els beacons? Si no has sentit a parlar d’ells en cap ocasió, estàs en el lloc correcte. Els beacons et permeten arribar a conèixer als clients, i desenvolupar mils d’estratègies per a conèixer els seus moviments.

 

“Els beacons són una de les
eines estrella pel màrqueting.”

 

Els beacons et permeten conèixer on estan situats els possibles clients, què fan i quines són les seves preferències, aplicat a la vida real, es a dir, al ser humà en espais físics.




Què és un beacon?
Un beacon és un dispositiu de baix consum que emet una senyal broadcast, i són lo suficientment petits per fixar-se en una paret o mostradors. Aquest tipus de dispositiu utilitza una connexió blueetoth de baix consum (BLE) per transmetre missatges o avisos directament a un dispositiu mòbil sense la necessitat d’una sincronització dels aparells.

A diferència del GPS, los beacons poden ser utilitzats per a la localització exacta dins d’un entorn tancat, i a més tenen la capacitat de vincular-se amb els  telèfons mòbils per facilitar compres o accions.




Com funcionen els beacons?
El funcionament d'un beacon és molt senzill, aquest tipus de sensors es col·loquen en zones estratègiques de l'establiment en el qual es vol interactuar amb els clients potencials, encara que només podrà funcionar si els telèfons mòbils tenen activat el Bluetooth.

A més, les apps són vitals perquè el dispositiu mòbil de què disposes pugui llegir el contingut dels senyals que emeten els beacons. El millor d'aquests senyals és que pots personalitzar-les, és a dir, els continguts dels missatges que vols llançar els esculls tu.



 





Beneficis per a les marques
Tot i que en un inici l'objectiu principal dels beacons era ajudar al consumidor, les possibilitats i beneficis que aquesta tecnologia pot proporcionar són molt àmplies, només dependrà de l'ús que li vulgui donar.


Alguns dels beneficis que més aporten a marques i empreses són els següents: 

1 - Crear campanyes de màrqueting de proximitat. (Permeten endinsar-te al "ara" dels usuaris mitjançant els seus mòbils). 

2 - Ofertes exclusives en ubicacions determinades. (Quan els usuaris s'apropin al beacon d'una zona podràs enviar-informació i / o ofertes relacionades.) 

3 - Els beacons poden ajudar-te en temes de seguretat i informació. (Permeten geolocalitzar als usuaris sense GPS).

4 - Coneixeràs més als usuaris. (ideal per poder personalitzar els impactes i aconseguir més conversions).




L'usuari també surt guanyant
I llavors, en què surt guanyant el consumidor? Doncs són molts els avantatges que ofereixen els beacons als usuaris i consumidors d'una empresa. Per exemple:

1 - Informació rellevant a temps real. (Informació sobre productes, suggeriments, solucions...) 

2 - Navegació interna (poden crear rutes en espais tancats, com aeroports, supermercats, magatzems ...) 

3 - Servei eficient i pagaments ràpids (agilitzen el procés de showrooming). 

4 - Ofertes i descomptes (els consumidors podran conèixer les ofertes en temps real mentre estan en el lloc adequat). 

5 - Opt in i opt out (l'usuari és qui decideix si vol compartir o no la seva ubicació en cada app).



Sempre innovant
Com emprenedors tecnològics estem sempre buscant les millors opcions i solucions per empreses. Un dels nostres projectes més prometedors és VEM (Visit Experience Museum) una app que permet al visitant d'un museu tenir el seu propi guia, visites, recorreguts, informació sobre les obres i del museu, en el seu mòbil.
Versió promo disponible a Apple Store i Play Store.




A USE IT som experts en tecnologia beacons, així que si quieres saber de que forma poden beneficiar-se els beacons al teu negoci, contactanos, podemos ayudarte.