Colors, quin si i quin no?

Composició de quadrats de colors variats

20 de juliol de 2018

Colors, quin si i quin no?

T'has fixat alguna vegada en la capacitat que tenen els colors per influenciar en les nostres decisions o emocions? O com les persones, segons la nostra educació i/o entron, associem un color a un significat? per això, és molt important escollir un color adequat per la nostra marca i/o empresa.


La psicologia del color

En el disseny, hi ha molts factors que afecten al producte que estem dissenyant perquè aquest obtingui uns bons resultats. La psicologia del color ens ajuda a escollir quin color anirà més acord amb el nostre disseny, marca o empresa, però podem definir-la com: “Una ciència que estudia com els colors ens influencien en els nostres sentiments, emocions i la capacitat de reacció i decisió que poden evocar en les persones quan els visualitzem." 

 

“Cada color ens transmet emocions
i sentimients
diferents als altres".





Colors, els seus significats i ús més popular



Blanc:
puresa, minimalisme, pulcritud, innocència, sensació de neteja. Simbolitza la llum i esta considerat el color de la perfecció. És molt adequat per a presentar productes de neteja, llar o personal.ocencia, sensación de limpieza. 

Gris: neutralitat, indecisió, avorriment, absència, intel·ligència, equilibri. Sol usar-se com a color secundari per acompanyar a un altre color predominant.

Negre: modernitat, por, misteri, temor, elegància, responsabilitat. Sol emprar-se per representar marques de luxe, entreteniment i és molt popular entre els estudis de fotografia i cinema.



Blau: sol associar-se a fred, infinitat, bellesa, generositat, alegria, constància, joventut, confiança. Aquest color denota fidelitat, descans, serenitat i intel·ligència.
S'usa per a publicitat de productes masculins, però no per a productes alimentaris, ja que treu la fam. També sol usar-se pretén representar empreses de comptabilitat, gestió, salut, entreteniment, mercat immobiliari i tecnologia.



Verd: equilibri, esperança, natura, frescor. Evoca realitat, regeneració, paciència, seguretat i estabilitat. En el seu costat més negatiu pot portar-nos a sentir emocions de gelosia, immaduresa, corrosió, verí.

Aquest color sol usar-se per a representar empreses relacionades amb l'agricultura, la terra, naturals i també de benestar.



Vermell: amor, passió, valentia. És un color elegant sobretot quan està en el seu grau d'intensitat fosc. Color càlid, fogós, que simbolitza la revolució, ràbia, força, vitalitat.

S'utilitza per a avisos importants, prohibicions o trucades de precaució, i per anunciar cotxes, motos, begudes energètiques, activitats de risc i esports. És molt popular entre empreses i comerços minoristes.


 



Taronja: força, energia, calor, les flames, aquest color produeix l'excitació dels sentits i atrau. Simbolitza també l'alegria, felicitat, èxit, i estimula el cervell i l'Activitat mental.
S'utilitza molt en campanyes per a joves, d'alimentació sana o per a joguines.







Groc: color càlid que ens transmet força, voluntat, intel·lectualitat, així com també enveja. És un color de vitalitat extremadament alta, que representa la creativitat, veritat, poder, precaució.




Colorín colorado

Estem segurs que després de llegir aquest article vas a fixar-te més en els colors de les empreses, ja sigui en els seus logotips o publicitat, i que et donaràs compte (com hem fet nosaltres) que el blau és present en la majoria de sectors. Contacta'ns, estem preparats per donar-li color al teu projecte!