Consells per a fidelitzar clients

Consells per a fidelitzar clients

27 de novembre de 2018

Consells per a fidelitzar clients

Aconseguir nous clients no és una tasca fàcil per a cap empresa, oi? Llavors és molt important que fidelitzem els clients que ja tenim ja que és més fàcil aconseguir que un client repeteixi en la seva compra, que aconseguir que un nou faci una compra. Però, què és la fidelització i com podem aconseguir-la? Us ho expliquem tot a continuació.

 

Què és la fidelització de clients?

La fidelització consisteix en fer que un client que ja ha consumit alguna vegada un dels productes o serveis que ofereixes torni a l'empresa per fer noves consumicions de manera que, es pugui convertir en un client habitual i que fins i tot millor, ens pugui arribar a recomanar.

Per aconseguir fidelitzar els nostres clients és fonamental recórrer a diferents estratègies de màrqueting que ens ajudi a aconseguir que aquest client ens sigui lleial.

 

Cóm fidelitzar als clients?

Com ja hem dit anteriorment, per fidelitzar un consumidor o client a més d'oferir un bon producte i de bona qualitat cal fer estratègies de fidelització. La importància de realitzar aquestes estratègies recau en la diferenciació de la competència, en escoltar els nostres clients, oferir novetats, millores, i en general, un millor servei. I tot això no suposa només retenir antics clients, sinó també als nous clients i atraure clients potencials.

 

"La meta d'una empresa és tenir un servei al client que no només sigui el millor, sinó que sigui llegendari". Sam Walton.
 

 

5 Trucs per fidelitzar clients:

  1. Humanitza el teu missatge: A ningú li agrada que al trucar a un servei tècnic li responguin com "un robot automatitzat". Els clients prefereixen tractes personals, així que intenta sempre mostrar empatia i una conversa fluida per aconseguir connectar amb els teus clients de manera que quedin més satisfets.
     

  2. Premia la fidelitat: Fes-los saber que són el més important per a la teva empresa, ofereix-los descomptes directes, obsequis, etc, qualsevol cosa que els faci sentir-se bé i seguir confiant en tu.



     

    "Aquí hi ha una poderosa regla. Dóna sempre a la gent més del que espera obtenir ". Nelson Boswell

     

  3. Programes de fidelització: Una de les opcions que més funcionen. Una manera de fer-ho pot ser el programat moneder, en el qual per la compra acumules un percentatge del total, de manera que vas acumulant diners a la targeta amb el que més tard podràs fer una compra gratis. O bé, un altre tipus pot ser canviar punts per regals.
     

  4. Atenció personalitzada: és fonamental oferir una atenció personalitzada als nostres clients perquè puguin confiar en nosaltres, sobretot si es produeix algun tipus de malentès.
     

  5. Forma als teus treballadors: una formació especialitzada dels treballadors pot ser molt important a l'hora de fidelitzar una clienta. Has conscienciar als teus treballadors de la importància de la formació contínua per a la millora de les seves competències en atenció i fidelització de clients. En aquest cas, la informació és poder.



    En Use It som experts en màrqueting digital i podem ajudar-te a crear estratègies de fidelització de clients i així millorar els ingressos de la teva empresa. Contacta'ns, estem aquí per ajudar-te.