CTA, com cridar l'atenció de l'usuari?

CTA, com cridar l'atenció de l'usuari, màrqueting digital

28 de juny de 2019

CTA, com cridar l'atenció de l'usuari?

Per a les persones que creen contingut té la mateixa importància atreure l'oient com animar a participar i prengui acció.

 

Una forma d'encaminar als nostres lectors a que interactuïn amb nosaltres és incentivar-los a que ho facin, els Call To Action (CTA) és la tàctica més utilitzada, sobretot a internet.

 

 

Què és un CTA?

Banalitzant el significat, un CTA seria un reclam per a què un usuari realitzi una acció en concret. Anteriorment hem esmentat la popularitat d'aquesta estratègia, i no és per menys ja que hi ha diversos estudis que han demostrat la seva efectivitat. Uns exemples tradicionals dels Call To Action serien un "Més informació", "Fes click aquí". Com els exposats a continuació.

 

En canvi els grans comunicadors de màrqueting o redactors sempre creen nous CTA disruptius per incrementar la persuasió als usuaris i així diferenciar-se sobre els seus competidors.

 
 
 
 
 
Un clar exemple d'un bon CTA seria el de Tripadvisor, com explicarem més endavant al bloc, els factors que determinen la qualitat d'aquest post és la contextualització del CTA amb la resta del contingut, la bona localització a la pàgina i la capacitat que poseeix per transmetre emocions.
 
 
 
 

 

 

Com treure-li profit?

Com hem esmentad anteriorment la contextualització del Call To Action es clau parar identificar l'emoció que es vol transmetre a l'usuari, i quan ens referim a contextualització vol dir que el missatge ha d'acompanyar al contingut i a la seva funció.

 

Un altre punt a tenir en compte és la seva ubicació, ja que depenent d'on l'assignem podem jugar amb el contingut previ i així atreure a l'usuari.

 

I finalment el rol emocional, el més important, si el creador és capaç de transmetre aquest impuls emocional al lector, s'assegurarà de tindre un 70% de possibilitats que l'usuari faci clic en el seu CTA.

 

És veritat que dominar qualsevol estratègia semblant als CTA ens proporcionarà molts beneficis que augmentaran el valor del nostre contingut. Però cap estratègia serà efectiva si no hem proporcionat un tema i un cos amb valor que solucioni els problemes dels nostres lectors, seguidors i clients.

 

 

 

A Useit solucionem els problemes dels nostres clients amb projectes i productes disruptius, ¡Contacta'ns i innova!