Diccionari de màrqueting, paraules clau

Imatge amb el text "Diccionario de marketing, palabras clave"

5 de març de 2019

Diccionari de màrqueting, paraules clau

El màrqueting digital i el seu creixent protagonisme dins de les empreses ha fet inevitable que es creessin nous conceptes que cada vegada escoltem més sovint en les converses de consultors SEO, gestors de campanyes, analistes web i en especialistes del propi màrqueting digital que en general no entenem.

 

Per ajudar-vos a entendre millor el món del màrqueting, us portem algunes paraules clau en forma de "diccionari bàsic" que us seran molt útils a l'hora de promocionar i generar beneficis en el vostre negoci.

 

 

“Els límits del meu llenguatge són els límits de la meva ment”. Ludwig Wittgenstein

 

 

Vegem algun vocabulari propi del màrqueting:

 

  • Beacon: dispositiu que emet senyals a distància a través de la tecnologia Bluetooth. Serveix per localitzar dispositius receptors que tinguin instal·lats l'App que permeti rastrejar.

     
  • Briefing: són informes que serveixen com a punt de partida per a una tasca, estableixen les bases per generar algun tipus de campanya publicitària, projecte web, branding ...

 

  • CRM: (custumer relationship manager) és una estratègia de màrqueting que treballa per al client, gestionant tots els inputs d'entrada i sortida de dades a través de plataformes integrats amb els sistemes de màrqueting o de gestió de l'empresa.

 

  • CRO: (convention rate optimation) són mètodes que permeten l'optimització d'una web per augmentar el seu trànsit i que en arribar realitzin una acció. Per exemple, comprar, omplir un formulari ...

 

  • Eye tracking: és el procés d'avaluar el punt on es fixa la mirada o el moviment de l'ull en relació amb el cap. Ens dona informació útil per adaptar el disseny al que li veu primer el usuari.

 

  • Facebook Ads: és un sistema en el qual pots promociar teus productes o llocs web. Es mostren en l'inici, perfil i fotos dels usuaris pagant només pels clics rebuts.

 

  • Inbound marketing: són estratègies de màrqueting que ens permeten captar clients a través la combinació de diverses accions com el SEO, el màrqueting de continguts, les xarxes socials ...

 

  • Long tail Keyword: són paraules clau més llargues i complexes d'una família que té menys recerca i menys competència. Són més fàcils de col·locar en el posicionament SEO de Google i són més descriptives com per exemple, "on menjar caragols a Lleida".

 

  • Outbound marketing: l'oposat a l'in bound màrqueting, per la qual cosa és un conjunt d'accions de màrqueting que permeten captar consumidors amb els mètodes més directes i tradicionals, com el porta a porta o les trucades telefòniques.

 

  • Target: és el públic objectiu al qual es dirigeixen els productes o serveis d'una empresa. Per establir-se sol recórrer a criteris socioeconòmics com el sou, la classe social, o criteris psicogràfics (estil de vida, hàbits ...). Aquests criteris ajuden a establir el missatge destinat a un públic en concret.

 

  • Engagement: fa referència al nivell de compromís o fidelitat que té una empresa amb els seus clients.

 

  • Email marketing: es tracta de l'enviament de missatges de correu electrònic a usuaris registrats en una base de dades. Els seus objectius són realitzar vendes o aconseguir algun registre. Permet promocionar productes o serveis mitjançant una campanya totalment personalitzada. La seva pràctica massiva no està recomanada ja que pot detectar com a correu brossa.

 

 

 

 

A Use It col·laborem amb experts en màrqueting que poden ajudar a que la teva empresa arribi als seus objectius establint estrategies de màrqueting adequades a cada projecte. Parlem?