El branding de la teva empresa

El branding de tu empresa

21 de setembre de 2018

El branding de la teva empresa

Fa unes setmanes us vam parlar dels beneficis d'una marca ben dissenyada, i que el procés d'això disseny formava part del branding. Però ... Què és el branding? El branding és la base de tota empresa, ja sigui en el seu procés de construcció com en el seu "dia a dia".

 


“El branding és el procés de construir una marca.” 

 

 

¿Què és el branding?

Segons Wikipedia, es defineix el terme branding com "procés de fer i construir una marca mitjançant l'administració estratègica del conjunt total d'actius vinculats en forma directa o indirecta al nom i / o símbol (logotip) que identifiquen la marca influint en el valor de la marca ".

És a dir, el branding és el procés que defineix i ajuda a identificar els conceptes que formen part d'una empresa, ja sigui en el desenvolupament creatiu com més tècnic d'una identitat.

El branding sol formar part de les estratègies de màrqueting digital d'una empresa per buscar la rendibilitat en el mig i llarg termini.




Tipus de branding

Ara que ja tenim clar que és el branding, hem de parlar dels diferents tipus de branding que podem trobar-nos. Això ens possibilitarà poder aplicar l'estratègia de marca en tres diferents nivells:

1. Personal branding o branding personal: consisteix a treballar la marca de persona o personal. Per tant, s'aplica a nivell individual i ha agafat molta força en l'entorn digital.

2. Branding corporatiu: és el branding enfocat a marques. Per tant, a empreses de tot tipus. És la concepció tradicional quan parlem de treballar la marca o imatge de marca d'empreses i corporacions.

3. Employer branding: és un nou concepte que es refereix a com treballar la marca de l'empleat. No podem oblidar que els empleats han de ser els primers abanderats de la marca.




Estructura i objectius

El branding està conformat per (mínim) tres elements:

1. Naming, o creació d'un nom (del qual us vam parlar en aquest post: Naming, la importància del nom).

2. Identitat corporativa. Considerada com la manifestació física de la marca ja que fa referència als aspectes visuals de la identitat d'una organització. (Logotip, targetes, uniformes, etc.)

3. Posicionament. Estratègia comercial que pretén aconseguir que un producte o marca ocupi un lloc distintiu, relatiu a la competència, en la ment del consumidor.



Així doncs, els objectius reals del branding ens ajudaran a:

1. Definir una proposta única de valor o avantatge competitiu respecte als nostres competidors.

2. Dissenyar una estratègia de marca competitiva, orientada al mercat i en línia amb l'estratègia de màrqueting i de negoci.

3. Posicionar la marca al mapa competitiu i fer que destaqui.

4. Dotar la marca d'atributs i valors que la defineixin i representin.

5. Configurar la personalitat de la marca cap al públic objectiu.

6. Treballar la dimensió "més humana" de l'empresa.



Després de llegir aquest article, esperem que sigueu capaços d'entendre perquè el branding resulta tan important en el procés de creació d'una marca. Si encara no heu definit el de la vostra empresa, podem ajudar-te.