El món dels GIFs

Gif que exemplifica que és un GIF.

11 d'octubre de 2018

El món dels GIFs

En una societat digital com la nostra, les persones prefereixen comunicar-se de forma visual i no escrita, és a dir, a través d'emoticones, imatges, els ja populars "memes" o amb GIFs.
 

“Els GIFs estan presents en apps “socials”
com Whatsapp, Facebook, Twitter, entre d'altres.” 

 

 

Que són els GIFs?

Un GIF és animació d'imatges en el qual es produeix el moviment d'un o diversos fotogrames al voltant de 3-5 segons de durada i que es repeteix de manera infinita.

Encara que semblava que els GIFs estaven totalment desapareguts, des de fa un temps han tornat per tornar a marcar al món i guanyar popularitat, abans de res en xarxes socials, on a les persones els agrada utilitzar-los en les seves converses.

Twitter va ser el primer a donar el pas, i posteriorment Facebook, incloent la possibilitat de comptar amb reproducció automàtica dels GIFs.


 

“El naixement dels GIFs s'atorga a la companyia
estadounidense CompuServe, fa ja més de 30 anys.” 

 

 

Porque utilitzar-los?

L'ús de GIFs ens pot aportar grans beneficis per publicitat, promoció i imatge de la nostra marca i / o empresa, principalment en xarxes socials o pàgina web.

Els GIFs són una eina més per millorar la comunicació amb el teu audiència i ampliar el posicionament de la teva empresa i / o marca. Per això, recomanem profundament l'ús dels GIFs, ja que et permeten explicar un missatge, història o mostrar un producte, d'una forma senzilla, atractiva i cridanera.








Un aliat poderós

Però, encara no estàs convençut en deixar que els GIFs formin part de la imatge de la teva marca? Frank Estrada assegura que hi ha 5 avantatges molt importants que no podem perdre de vista.

 

1 - Marca amb personalitat
Utilitzar GIFs permet a les empreses i firmes ampliar el seu vocabulari, passant d'usar text, imatges o vídeos a seqüències que donen els mateixos missatges però de manera més concisa, directa i breu.


2 - Augment de viralitat
Els GIFs en les estratègies de comunicació per a xarxes socials poden arribar a fer viral i posicionar millor els missatges, gràcies al fet que aquest element donarà més visibilitat al timeline.


3 - Promoció de productes o serveis
Funcionen perfectament bé per mostrar a les persones detalls de productes o serveis que poden ser del seu interès i que comunament les marques busquen destacar.


4 - No més serietat
La serietat amb la qual solen treballar algunes marques en les seves xarxes socials pot acabar-se amb ajuda dels GIFs, a través dels quals es pot donar al perfil de Facebook o Twitter una mica d'humor que trenqui el gel.


5 - Fàcils de realitzar
Fer GIFs no és una tasca tan complicada ni que requereixi molt de temps, avui es poden fer en uns quants minuts des de qualsevol tablet o smartphone. Alguns exemples de llocs i programes que permeten crear-los són Imgur, Hulu, Giphy i Tumblr Creatrs.




Tot i que és important tenir en compte que un GIF personalitzat de la teva marca, ha de tenir certa qualitat i missatge. En USE IT som experts en màrqueting i imatge de marques, contacta'ns, podem ajudar-te.