Email marketing i email transaccional, com diferenciar-los?

Fotografia de la icona de correu electrònic amb el text "Email marketing y email transaccional, ¿cómo diferenciarlos?

4 d'octubre de 2019

Email marketing i email transaccional, com diferenciar-los?

A hores d'ara possiblement gairebé tothom hagi sentit alguna vegada el concepte de "email marketing", oi? Però ... E-mail transaccional? I això que és t'estaràs preguntant. Avui volem parlar-vos sobre les diferències entre aquests dos tipus de email, però per fer-ho primer hem de definir-los.

 

 

Email marketing s'envia a clients (potencials).
Email transaccional solen ser confirmacions.”

 

 

Email marketing i clients potencials

Email Marketing és aquell que conté un missatge o propòsit comercial i s'envia, per exemple, a grups de contactes que són potencials clients o ja clients.

 

 

Email transaccional, una confirmación

Un email transaccional és aquell que s'envia com a resultat de la interacció de l'usuari en un lloc web. Per exemple, un correu electrònic de donada d'alta, confirmació de comanda, confirmació de factura o en restablir una contrasenya.

 

 

Com els diferenciem?

Ara que ja tenim clar quin tipus és cada un, definirem i comparar els seus punts forts.



Email marketing

1# S'envia a clients actuals i potencials.
2# Campanyes promocionals, informatives, de fidelització, newsletters, invitacions ...
3# Diversos destinataris
4# No haurien d'incloure arxius adjunts.
5# Han de tenir el botó de "Donar-se de baixa".
6# Poden ser programats per enviar-se en el moment desitjat.

 

Email transaccional

1# S'envia a clients que han interactuat amb un lloc web o app
2# Emails d'activació, resums de compra, factures, etc.
3# Un únic destinatari.
4# Poden incloure arxius adjunts.
5# No és obligatori que tinguin el botó de "Donar-se de baixa".
6# S'envien automàticament després de realitzar l'acció.

 

 

Exemples d'estructures

I per acabar, us portem un exemple d'estructura de cada un d'aquest tipus de correu electrònic, perquè us ajudin a reconèixer-los i dissenyar-los amb més facilitat.


 

 

 

Tant l'email marketing com l'email transaccional han d'estar dissenyats i escrits amb especial atenció per cridar l'atenció i buscar la fidelització del client. Vols millorar els teus emails? Contacta'ns, podem ajudar-te.