Hola, sóc un Chatbot, en què puc ajudar-te?

Imatge amb el text "Hello" lluminós de fons i el text "¡Hola! Soy un chatbot, ¿en qué puedo ayudarte?"

30 d'abril de 2019

Hola, sóc un Chatbot, en què puc ajudar-te?

Encara ets dels que penses que darrere dels xats de les e-commerce hi ha persones responent a tots els teus dubtes?

I si et diguéssim que no és així? Et preguntaries, què o qui està darrere d'aquests xats? A qui li estic preguntant els meus dubtes?

 

Moltes incògnites serien amb les que us trobarieu però la veritat és que és més senzill del que sembla.

Darrere d'aquests chatbots hi ha una Intel·ligència Artificial que et respon als dubtes que et puguin sorgir amb l'únic objectiu d'ajudar-te. Per entendre-ho millor, avui et portem al bloc què és un chatbot i quins beneficis t'aporta. Atent al que et diem!

 

 

Què és un chatbot?

 

Com us hem dit anteriorment un chatbot és una intel·ligència artificial que s'ha creat per a desenvolupar tasques senzilles que recaurien sobre un ésser humà i que poden realitzar amb total independència.

El més habitual és veure un robot virtual que pot simular una conversa i és per això que cada vegada es van introduint més i més en el món dels negocis. Perquè et pot programar des d'un calendari fins reservar-una habitació en un hotel.

Ara que ja sabem en què consisteix, veiem que aporta al teu negoci.

 

 

"Les màquines podran fer qualsevol cosa que facin les persones, perque les perones no són més que màquines". Marvin Minsky

 

 

 

Beneficis al negoci:

Els grans avantatges que aporta a les empreses ha fet que es propiciï més l'ús d'aquesta intel·ligència en l'estratègia de màrqueting de la mateixa. Normalment se sol apostar per aquest sistema en l'àrea d'atenció al client, però no és l'única funcionalitat que pot fer. A més d'això altres beneficis serien:

 

 

  • Atenció al client: com havíem dit ja, en la majoria de casos s'utilitza per desenvolupar les principals funcions d'atenció al client però principalment en les xarxes socials. És capaç de donar una atenció personalitzada durant tot l'any i durant 24 hores al dia.

 

 

  • Automatització: una de les característiques més importants d'un chatbot ja que pots programar-lo i els usuaris rebran respostes immediates a les seves preguntes.

 

 

  • Reducció de costos: redueix costos ja que tant puc actuar com un comercial de vendes o com algú d'atenció al client, d'aquesta manera és un benefici si la teva empresa no forma part d'un quip de treball molt gran.

 

 

  • Reputació: com ets capaç d'oferir un servei bo i alhora ràpid els usuaris estaran contents donant una bona publicitat a altres possibles clients.

 

 

  • Idioma: si a part de tot això lel teu chatbot és capaç de contestar en diversos idiomes a clients de totes les parts del món serà un plus més per a la teva reputació.

 

 

 

 

Configurar un chatbot per a la teva pàgina web és una opció molt interessant per millorar l'atenció del client i satisfer les necessitats del teu públic objectiu i alhora millorar el rendiment del teu negoci. Vols afegir un chatbot a la teva pàgina web? Contacta'ns