Landing page: que és i per a que s'utilitza

Il·lustració amb una landing page esquematitzada.

13 de juliol de 2018

Landing page: que és i per a que s'utilitza

Ja disposis o no de pàgina web, realitzar una Landing Page per promocionar un servei concret o promoció és una gran opció per al teu negoci, empresa o marca. Ja que té una finalitat i estructura molt més simples i et permet centrar l'atenció dels usuaris. T'interessa? Segueix llegint.



¿Què és una Landing Page?
Una Landing Page o pàgina d'aterratge és una web que es centra en promocionar un servei o producte específic, tenint com a objectiu principal la crida a l'acció (Call to action). Són molt utilitzades en campanyes de marketing, sobretot si volem estar ben posicionats respecte a la competència. 


 

“Ens ajuda a convertir  
els usuaris, en clients finals”.
 

 


El gran avantatge que ofereixen les Landing Pages és la capacitat de dirigir l'usuari a un lloc en el qual se li proveeix de la informació rellevant i necessària per concretar la compra d'un producte o servei, en lloc de a la pàgina web de l'empresa.


Característiques
Tant si vols crear o identificar una Landing Page, és important que tinguis en compte les característiques que a continuació et nomenem, ja que et permetran crear una Landing Page que sigui funcional i visualment atractiva. 
 

1#Es centra en un objectiu
La pàgina ha de desenvolupar-se amb una finalitat clara i precisa. A més, al focalitzar la teva feina, obtindràs millors resultats i optimitzaràs les teves despeses.


2#Incorpora un títol fort i convincent
Aquest serà el punt de contacte inicial entre l'usuari i la crida a l'acció. El visitant ha de sentir-se atret a primera vista, perquè no abandoni la pàgina abans de convertir-se en lead. 


3#Inclou un CTA o call to action visible 
Una bona crida a l'acció ha de ser vista sense necessitat que el visitant faci scroll o desplaci el dit per la pantalla del seu mòbil. A més, és important que les paraules emprades es seleccionin tenint en compte el públic objectiu. 


4#Entrega una proposta de valor
Qui deixi les seves dades, desitjarà alguna cosa a canvi; com un producte descargable, una oferta, algun servei de regal, etcètera. El més important és que l'usuari sàpiga que al subscriure's obtindrà un benefici (per exemple, descomptes o promocions)


5#Té un disseny senzill i funcional 
Ha de ser agradable a la vista, llegible i atractiva. Pot seguir l'estil gràfic de la teva empresa, ja que així l'usuari identifiqui la teva imatge corporativa. Encara que mai permetis que el teu disseny li tregui protagonisme al CTA.


6#Sol·licita una quantitat adequada d'informació 
Demana el just i necessari. Si només necessites el nom i correu electrònic, no li facis perdre temps omplint un extens formulari. La teva pàgina d'aterratge ha de facilitar la tasca al visitant i no mantenir-lo per llargs minuts ocupat. 



Alguns exemples
I per acabar el post, us deixem algunes captures de Landing Pages que hem dissenyat o que ens serveixen d'inspiració, així podreu veure l'estructura i característiques que us hem explicat. Estem segurs que us agradaran! 




Fem una landing page?
Si vols crear una Landing Page per promocionar els teus nous productes o serveis, estas al lloc ideal ja que podem ajudar-te. Contacta'ns! (això és un Call To Action)