Marketing en xarxes socials

Il·lustració que mostra 4 mans i "expressions típiques" de cada xarxa social.

10 de juliol de 2018

Marketing en xarxes socials

Avui en dia, gairebé tothom té un perfil en alguna xarxa social, ja sigui Instagram, Facebook, Twitter, Snapchat, Linkedin, Youtube... Així doncs, és lògic pensar que la teva empresa ha de tenir també un perfil a les xarxes socials. Però... dóna beneficis de veritat crear-se un perfil i pujar contingut nou?


Social Media Marketing

El marketing en xarxes socials pot ajudar a enlairar la teva audiència i convertir a persones interessades, en clients potencials d'una manera significativa. Un contingut rellevant i dissenyat per a la teva audiència, és clau per augmentar la presència que té la teva marca dins dels mitjans digitals.

Però per obtenir beneficis, és important comprendre el funcionament de les xarxes socials i la resposta de la teva audiència en cadascuna d'elles, analitzant, avaluant i executant el contingut. 



 

“Actualment, Facebook, Youtube 
i Instagram són les xarxes socials 
més utilitzades
en el món”. 

 

 

¿Perquè són importants?

Tal com afirmen els experts, el social media significa el futur de la comunicació. Gràcies a les seves múltiples eines i formats, i possibilitat que flueixi tot tipus de contingut entre usuaris.

Per això, és important que estableixis una estratègia per generar un contingut específic que comuniqui aquells valors, necessitats o simplement productes que la teva empresa vulgui doanr a conèixer, sempre en funció dels objectius que t'estableixis. 

Així doncs, el màrqueting en xarxes socials esdevé un mitjà més mitjançant el qual les empreses poden comunicar-se amb els usuaris, creant interacció i viralització de continguts. 


Però... ¿s'obtenen beneficis?

La resposta és clara, si. Sempre que s'executi una bona estratègia de màrqueting. Tot projecte comunicatiu s'ha de basar en una estratègia i, òbviament, quan parlem de màrqueting fem referència a cobrir uns objectius prèviament plantejats. 

Segur que coneixes alguna campanya que t'hagi sorprès, o tweets enginyosos de community managers a respostes d'usuaris. També el contrari, errors garrafals que desemboquen en crisi de reputació a una empresa. 
 

Entre altres coses, posar en pràctica una estratègia de màrqueting en xarxes socials et repercutirà beneficiosament en els següents aspectes: 

Imatge de marca
Hi ha una consigna entre els professionals de la comunicació que diu "sense comunicació, ningú sabrà mai què fas". Una adequada gestió de xarxes socials significarà mantenir als teus usuaris al dia i, fer-ho estratègicament repercutirà favorablement en la teva imatge de marca. 


Trànsit
Les xarxes socials faciliten el trànsit a la teva pàgina web. Són una porta directa cap a la teva website.


Conversions
Construir  una comunitat gran ajudarà a aconseguir que més usuaris coneguin la teva marca, es converteixin en leads, fins i tot consumeixin i, si aquests ja són clients, podràs fidelitzar-los interactuant amb ells.


Abast
Les xarxes socials són un hàbitat de cada vegada més usuaris. Les teves publicacions podran arribar cada vegada a més persones i, en conseqüència, el teu abast s'incrementarà. 


Coneix el teu target 
El contacte directe i permanent amb la teva comunitat t'oferirà tota mena de dades que et permetran conèixer detalladament qui és el teu consumidor, com és el teu públic objectiu i què li interessa per així poder cridar-los l'atenció. A més, algunes xarxes socials com Linkedin o Facebook, incorporen estadístiques realment completes per poder atacar a col·lectius molt específics. 



Follow and unfollow

Després de llegir aquest article, estem segurs que et replantejaràs la importància de les xarxes socials, almenys per a la teva empresa o marca. I és que no n'hi ha prou amb tenir perfils creats, tampoc és suficient publicar de tant en tant, has de treballar el màrqueting en xarxes socials i aprofitar les infinites possibilitats que ofereix el social media. ¿T' ajudem?