NFC Màrqueting

NFC Màrqueting

16 de febrer de 2018

NFC Màrqueting

Des de que tenim smartphones, aquests són veritables centres multimèdia amb diferents sistemes operatius i infinites aplicacions. Moltes de les funcionalitats dels nostres mòbils no sabem que les tenim o per a què serveixen. Com és el cas del NFC, que promet substituir el codi de barres i fins i tot la targeta de crèdit, amb aquesta tecnologia que està present en tots els sectors.

La sigla NFC significa Near Field Communication que significa comunicació de camp proper. Aquesta funcionalitat sense fil de radiofreqüència permet interactuar amb altres aparells aproximant dos dispositius. La idea és que dos dispositius puguin comunicar-se entre si de manera còmoda i eficaç. No està pensada per transferir fitxers de gran capacitat, sinó per identificar o validar a un altre dispositiu. La seva virtut és estalviar temps i esforç en aparellar dos dispositius.

D'acord amb un estudi de Markets & Markets, al 2022 el volum dels negocis amb NFC arribarà a més de 16 bilions de dòlars.

A més de l'intercanvi d'informació entre usuaris (targetes de visita, arxius, etc), hi ha moltes maneres d'utilitzar el NFC. Algunes d'elles són: accés a informació, continguts especials i vídeos; canvi de cupons de descompte i campanyes de fidelització; control d'accés en esdeveniments i transports; descarregar aplicacions; geolocalizació i fer compres. Les agències de publicació saben els avantatges d'aquesta tecnologia, i cada vegada més estan desenvolupant campanyes de màrqueting NFC.

Encara que molta gent no tingui o no sàpiga com utilitzar el NFC, les grans marques ja estan utilitzant la tecnologia en les seves campanyes de màrqueting NFC pel món.

T'expliquem alguns exemples de campanyes de màrqueting:

Lipton: Unilever ha posat una tag en les les màquines de venda del seu te a Sidney perquè els clients poguessin llegir l'etiqueta amb els seus mòbils i donar automàticament un “m'agrada” a la pàgina de Facebook de Lipton. Excel·lent idea de campanya de màrqueting NFC per a Xarxes Socials.

Blue Label: la gamma alta de Johnnie Walker porta una etiqueta intel·ligent i en passar el telèfon per davant veus un vídeo sobre la producció de cada ampolla. Bona estratègia de campanya de màrqueting NFC amb continguts transmèdia per productes d'alta gamma.

Adidas: algunes sabatilles d'Adidas inclouen xips NFC per a que els clients puguin entrar i registrar-se en una comunitat exclusiva. Gran campanya de màrqueting NFC amb continguts exclusius per a clients amb mòbils que tenen aquesta tecnologia. 

Ara ja saps com funciona el NFC Màrqueting, així que us deixem dues preguntes: El teu mòbil té NFC? Vols potenciar els teus productes amb la tecnologia més capdavantera? Explica'ns sense compromís!