Tenir un blog, sí o no?

Ilustración con el texto "Tener un blog ¿sí o no?"

19 d'octubre de 2018

Tenir un blog, sí o no?

Si encara no tens blog, és molt possible que estiguis pensant: “ Per a què crear un blog si ja n’hi ha molts?, “Em pot beneficiar en algun sentit?”, ¿Val la pena invertir el meu temps en un blog?... La resposta és sí.

 

“Avui en dia podem trobar més de 
150 milions de blogs a Internet.” 

 

 

Encara que a dia d’avui hi ha moltíssims blogs en Internet, i de gran varietat de temes, tenir un blog a la teva pàgina web t’aportarà molts beneficis, ja que et donarà la possibilitat de connectar de forma més directa amb el teu públic objectiu, millorarà el SEO i tenir més tràfic web, obtenir nous clients i ampliar la teva producció i ingressos, donar a conèixer la teva marca, nous productes i/o serveis, i millorar el màrqueting i imatge de la teva marca.

Però no s’obtenen beneficis sense esforç. Així que hauràs de ser constant i tenir molt clar els temes i llenguatge amb el que escriuràs al teu blog.



En què pot beneficiar-te?
Com acabem de comentar, tenir un blog pot beneficiar significativament a la teva marca i empresa.

- Pots oferir contingut de valor. 
Es a dir, pots parlar i oferir contingut important per a la teva audiència, com ressenyes de productes, metodologies, consells, etc.


- Tràfic de qualitat a la nostra pàgina web.
Gràcies a un blog pots aconseguir un tràfic de qualitat a la teva pàgina web. Pots comprovar-lo fent controls de rendiments de la web i ver quins sol els post que més tràfic atrauen a la web.


- Millor el posicionament en Google.
A Google li agraden a molts blogs i la freqüència de continguts.


- Projectes experiència i professionalitat.
Pujar continguts relacionats amb la teva empresa, farà que projectes credibilitat i els clients potencials es decanten per tú i no per la competència.




No tot són beneficis
Però, tenir un blog no és tot beneficis. Hi ha varies raons per les que tenis un blog no mereix la pena, les quals us expliquem a continuació:


- Pretens  començar a veure resultats en 3 setmanes.
Pots aconseguir bons resultats i complir varis objectius en un termini curt de temps.


- Només penses en les visites.
L’èxit d’un blog no depèn del número de visites que rebi, sinó d’aconseguir els objectius.


- Escriure un post és una càrrega per a tu.
Si creus que per a tu invertir temps i dedicació en escriure posts pot ser més un malson que res, tenir un blog no és per tu.


- No ets constant.
De res serveix publicar 3 articles en un dia si després estaràs 2 mesos sense publicar cap article. Hem de tenir constància i publicacions regulars.


- No tries bé la teva audiència.
No hem d’escriure qualsevol cosa per a que el que ho llegeixi el primer que arribi al blog. Hem de triar bé a qui vols dirigir el contingut que vas a publicar.


- No estàs disposat a invertir un mínim de temps al teu blog.
Un blog no requereix tant temps com un lloc de treball, però mínim necessites invertir al menys 2 o 3 hores setmanals.




En la nostra opinió, tenir un bloc és una de les opcions més efectives per donar a conèixer a la teva empresa i marca, i obtenir un creixement de valor i clients. Si ja t'has decidit, posa't en  contacte amb nosaltres, podem assessorar-te i crear un bloc a la teva mida.