Marketing de continguts: definició i exemples

Fotografia d'una bombeta amb el text "Marketing de contenidos: definición y ejemplos"

17 de setembre de 2019

Marketing de continguts: definició i exemples

Crear contingut com publicacions en un bloc o posts en les xarxes socials no és una tasca senzilla si es vol assolir uns objectius i / o millorar de manera efectiva el SEO de la teva pàgina web, aquí és on entra el concepte de màrqueting de continguts.

 

 

“El marketing tradicional parla a les persones,

el marketing de continguts amb elles.” Doug Kessler

 

 

Què és el marketing de continguts?

El marketing de continguts (o content marketing) és una tècnica de marketing que es basa en crear, publicar i compartir continguts d'interès per al teu públic objectiu.

Fer marketing de continguts beneficia de manera positiva a la teva empresa perquè:

1# Mejora tu imagen de marca.
2# Permite generar relaciones directas y cercanas con tus usuarios.
3# Es más barato y más rentable.
4# Mejora tu posicionamiento en buscadores.

 

 

¿Quins són els principals objectius?

El propòsit del marketing de continguts és atreure i retenir aquests possibles clients a través d'un contingut rellevant i valuós enfocat al públic objectiu. Però no sempre és fàcil, hi ha 4 reptes principals que solen "dificultar" el marketing de continguts.

 

 

Com i on fer marketing de continguts?

Hi ha una infinitat d'opcions per promocionar els teus continguts. I encara que potser les més populars et cridin més l'atenció, no dubtis a provar coses noves i arribar a un públic objectiu més ampli, per exemple pujant una presentació a Slideshare.

I si vols que això funcioni no t'has de centrar en un sol format, diversifica formats per així diversificar l'audiència, com ara creant infografies, vídeos, ebooks, presentacions, imatges, etc. Aprofita els avantatges de cada un sense perdre de vista els objectius.

 

 

Ells ja ho han fet, t'animes?

I per acabar us portem tres exemples de grans campanyes de marketing de continguts perquè pugueu inspirar i us animeu a invertir en aquest tipus de marketing.

 

 

1# La Librería de Vilma

Vilma Nuñez és una Consultora Internacional de Màrqueting Digital que amb molt treball al llarg dels anys ha aconseguit generar la major llibreria de recursos per a tècniques de màrqueting i social media.

A la seva pàgina es combinen els recursos gratuïts amb els de pagament, servint els primers d'estímul per arribar als segons i convertir. Ofereix diversitat de formats, recursos per conversió i beneficia el posicionament del bloc ja que l'usuari pot passar molts minuts explorant la llibreria.

 

2#Thewotme

Bloc de pur contingut que sembla més una revista en línia ja que va més enllà del típic bloc de viatges i ofereix informació exacta i detallada sobre una destinació de manera objectiva. El seu contingut està molt ben posicionat, la qual cosa és perfecte per a les companyies que vulguin treballar amb la marca (B2B), material molt variat i infinitat de destinacions a filtrar segons gustos o preferències.

 

3#Comunidad Leroy Merlin
La casa espanyola d'aquesta multinacional francesa ho està fent molt bé pel que fa a continguts es refereix. La marca està fent una feina fantàstica, l'usuari està molt cuidat, interacció total dels professionals de la marca amb els usuaris, cobreix perfectament el procés de vendes, les sales de fòrum estan organitzades com les seccions de la botiga ... Entre moltíssims més punts que fan que Leroy Merlin converteixi cada dia milers d'usuaris en compradors fidels.

 

 

Vols iniciar la teva campanya de màrqueting de continguts? No saps per on començar? Contacta'ns, podem ajudar-te.